sobota 3. októbra 2009

Večera na želanie...

Dnes mal môj trulo za sebou ťažký deň. Bol na jednom vyšetrení , ktoré si vyžadovalo hladovku, takže chudák 36 hodín takmer nejedol. Chcela som pripraviť niečo nové, niečo, čo sme ešte nemali. Vlastne...ja málokedy uvarím niečo dvakrát. Rada experimentujem a inak tomu nebolo ani dnes večer. Mojou inšpiráciou dnes mi bola táto knižka. Je v nej veľa zaujímavých, jednoduchých a chutných receptov. Mám ju rada.

No a aké bolo vlastne to menu?

Pláty lístkového cesta na spôsob pizze

(8 plátov)

2 balenia rozvaľkaného lístkového cesta
paradajky
mozzarella
cesnak
cibuľa
ančovičky
cappari
oregano
bazalka
soľ
olivový olej

Vyvaľkané cesto rozrežeme na pláty – z jedného balenia nám vyjdu asi 4 pláty. Je však lepšie použiť lístkové cesto v celku / v kocke a nechať si ho trochu hrubšie, pretože z už kúpeného vyvaľkaného cesta sú potom pláty príliš tenké a konečný výsledok je krehký a ako hlavné jedlo veľmi nezasýti. Na druhej strane, pokiaľ tento recept chceme použiť ako predjedlo alebo len tak na zahryznutie k vínku, určite je vhodnejšia táto light verzia.
Pláty pokryjeme surovinami podľa chuti. Ja som použila nasledovné verzie:
Paradajky s mozzarellou, pod každý plátok som dala kúsok cesnaku.
Paradajky s ančovičkami, cibuľou a plátkami cesnaku; pre tých, ktorí majú radi slanšie obdoby je ideálne pridať ešte cappari. Cibuľka by mala byť nakrájaná na tenko, aby sa stihla prepiecť.
Všetko trošku pokvapkáme olejom, osolíme, posypeme bylinkami a šup do rúry. Pečieme na omastenom plechu alebo na papieri na pečenie (ja som použila ten istý, v ktorom bolo zabalené cesto) pri 180 °C cca 20 – 30 min., kým cesto nenaberie zlatú farbu.
Pre väčšiu autentickosť sa dá použiť kúpené pizza cesto, ktoré som osobne ešte neskúšala, no určite stojí za to, to raz risknúť, aj keď osobne som za domácu prípravu.



A keďže prvotným podnetom k celej akcii bolo trulovo želanie papať nejaký domáci suchý koláčik, tak som sa podujala na...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...