utorok 13. októbra 2009

Rýchly mamin koláčik s lieskovcami


(na menší plech 30x25cm)


1 ½ šálky hladkej múky
¾ šálky cukru
1 vanilkový cukor
3 čajové lyžičky kakaa
1 čajová lyžička sódy bikarbóny alebo prášku do pečiva
1 šálka mlieka
3 pol. lyžice oleja
1 vajce
za hrsť nasekaných lieskovcov
1 lyžička škorice alebo perníkového korenia





Sypké suroviny zmiešame a do nich postupne pridávame tekuté: vajíčko, olej, mlieko. Hotové cesto vylejeme na vymastený a múkou vysypaný plech. Pečieme pri 180°C cca 30 min. či je koláč upečený si overíme „slamkovým“ testom (ponoríme slamku do cesta, keď vyjde suchá, je hotový, keď sa vo vnútri niečo zachytí, ešte nie).


Ako som ten koláč pripravila, spomenula som si na Jariho, ako sa ma pýtal na veľkosť plechu a ja mu na to: „veď normálny klasický plech“ a došlo mi, že on mal z toho asi sušienku a asi si na mňa aj zanadával...Ja som si totiž vtedy neuvedomila, že množstvá v zošitku boli prispôsobené mojim eventuálnym vtedajším potrebám a podmienkam a teda skôr pre 1 – 2 osoby a nie pre celú rodinu...Ale dnes som vzhliadla ten výsledok zrodený z mužských rúk, čo po prvýkrát piekli niečo sladké a vyzerá to takto:


Milé nie? A kto by povedal, že to je dielo muža? No Jari, si teda asi riadne romantická duša :-)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...