sobota 3. októbra 2009

Domáci biely jogurt

Tento recept nám dáva návod ako si ľahko a pomerne lacno urobiť jogurt doma. Objavila som ho v niektorom z mojich početných kuchárskych časopisov. Nechcelo sa mi veriť, že by to mohlo byť také jednoduché a bez zdĺhavých ceremónií. Musela som to vyskúšať. A ono to naozaj funguje!!!

1l plnotučného mlieka
1 malý biely bio-jogurt

Mlieko zahrejeme na telesnú teplotu. Treba dávať pozor, aby sa neprehrialo, inak by sa nám jogurt nevytvoril. Zahriate mlieko zmiešame s jogurtom a odložíme na teplé miesto. Ja často využívam rúru, keď ju mám ešte teplú z pečenia, v zime sa dá aj radiátor. Zmes necháme stáť asi 10-15 hod., avšak mala by stačiť jedna noc, aby sa jogurt vytvoril. Dochutíme podľa ľubovôle.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...