piatok 6. mája 2016

Cuketové rezance s avokádovou omáčkou a konopnými semiačkami





     Dnes v noci bude nov. Pred istým časom som pravidelne každý týždeň držala pôst iba o vode a čajoch. Cítila som sa lepšie a preto som sa rozhodla tento svoj zvyk obnoviť. Našťastie už nie som zo zdravotných dôvodov nútená a ani sa momentálne na to necítim byť len na tekutinách a tak si v dni splnu a novu zelovoc, ako ja volám zeleninu a ovocie, doprajem. A aby papaníčko nebolo úplne fádne, hľadám si na oživenie recepty, ktoré by boli pestré a chutné. Viem, že cuketové rezance sú už asi všeobecne známe, ale možno vás budem inšpirovať ich kombináciou s avokádom, špargľou a konopnými semiačkami. Špargľa má detoxikačné účinky, cuketka je ľahká na trávenie a avokádo vďaka tukom dobre zasýti. Okrem toho konopné semienko a olej popri iných blahodarných účinkoch podporujú metabolizmus. Čo viac si môžeme priať? ;-)






Na 1 bohatú porciu si pripravíme:

  • cuketa (najlepšie z vlastnej záhrady) 1ks
  • citrónová šťava 1PL
  • špargľa 2ks
  • avokádo 1ks
  • vlašské orechy cca 2PL
  • bazalka (alebo mäta podľa chuti) cca 5 trojlístkov
  • himalájska soľ (v čase pôstu lepšie vynechať) podľa chuti
  • konopný olej Carun 1PL
  • konopné semiačka lúpané Carun 1PL




1. Cuketu si nakrájame na rezance za pomoci špeciálneho krájača – ja mám tento špirálový krájač Brava od Delimano. Je výborný, som s ním spokojná :-)

2. Cuketové špagety pokvapkáme citrónovou šťavou.

3. Avokádo s orechmi, bazalkou a soľou rozmixujeme na kašu a tú „naaranžujeme“ na vrch rezancov.

4. Špargľu nasekáme na menšie kúsky, nahádžeme kde-tu na tanier a špičkami dozdobíme.

5. Nakoniec všetko pokvapkáme konopným olejom a posypeme konopnými semiačkami. 










Ďakujem Nikonu za  zapožičanie fotoaparátu Nikon D5300!


♡♡♡

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...