piatok 1. mája 2015

Bezlepkové rebarborové crumble mandľové a orechové



     Čo robievate z rebarbory? Dajte tipy! U nás už nám začínala prerastať trochu cez hlavu, teda cez ohradu kompostu :-) asi sa jej tam páči, je dobre živená. Nechcelo sa mi vymýšľať nič nové, tak som len upgradla už raz uverejnený recept na rebarborové crumble. Tentoraz však bezlepkové ;-)

 

 
Ingrediencie na 1 pekáčik (ako na obr.):

Mandľové crumble:
  • rebarbora 5 stoniek
  • mandle mleté 50g (ja som mala celé so šupkou a mixovala som)
  • mandľové lupienky 20g
  • trstinový cukor mletý 40g (ja som rozmixovala kryštáľový)
  • mandľová esencia (aróma) 1ČL
  • sušienky amaretti 4 ks
  • ovsené vločky (najlepšie jemné, ale môžu byť aj celé) 50g
  • kokosový olej na vymastenie pekáčika

Crumble z vlašských orechov:
  • rebarbora 5 stoniek
  • nasucho opražené vlašské orechy zomleté najemno 50g (ja som mala celé so šupkou a mixovala som)
  • nasucho opražené vlašské orechy nasekané nadrobno 20g
  • trstinový cukor mletý 40g (ja som rozmixovala kryštáľový)
  • rumová esencia (aróma) Dr. Oetker 1ČL
  • sušienky amaretti 4 ks
  • ovsené vločky (najlepšie jemné, ale môžu byť aj celé) 50g
  • kokosový olej na vymastenie pekáčika


 
Postup pre obe varianty:

- Rebarboru nakrájame na cca 2cm kúsky. 

- Cukor, mleté mandle / orechy a esenciu zmiešame a v tejto posýpke obaľujeme rebarboru; túto vrstvíme na vymastený pekáčik a vždy presypeme vločkami. 

- Keď sme minuli všetku rebarboru, na záver posypeme pekáč rozdrvenými amaretti a mandľovými lupienkami / nasekanými orechami. Pokvapkáme mandľovou alebo rumovou esenciou. Pečieme pri 180°C cca 20 - 30 min.

- Crumble servírujeme s vanilkovou zmrzlinou, šľahačkou alebo, ako ja, s púpavovým medom :-)
 

 

 
♡♡♡
 
 

8 komentárov:

  1. Na tuto stranku chodim casto,su vegetariani a vela receptov je bezlepkovych: http://www.greenkitchenstories.com/?s=rhubarb&searchsubmit=Find&lang=en
    pekny den :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ovsené vločky nie sú bezlepkové....len tolko k tomuto bezlepkovému receptu

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ovos ako taky neobsahuje lepok...anonymu len tolko...

      Odstrániť
  3. sušienky amaretti sú bezlepkové? andrea

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Andrejka, ano, su. Neviem, ci vsetky, ale treba citat zlozenie. Prave amaretti by mali obsahovat len mandle a cukor a bielka.

      Odstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...