pondelok 13. júla 2015

Lieskovcové dolky s marhuľovo-levanduľovým džemom (bezlepkové a vegan)

  

     Dnes som zasa o kúsok múdrejšia. Podarili sa mi lievance bez lepku. Voľakedy by som neverila, že niečo také vôbec ide vyrobiť. Sú síce tmavšie ako tie z bielej múky, ale o to chutnejšie. Skúsite?




Ingrediencie na 12 kusov doliek:
Marhuľový džem:

  • čerstvé marhule 15 ks
  • levanduľové kvietky 20 ks



Postup:

- Marhule vykôstkujeme, nakrájame na kúsky, pridáme levanduľové kvety (len koncové kvietky bez stoniek). Všetko v teflónovom hrnci, jemne podliate vodou (ozaj len na dno), varíme, kým marhule nezmäknú a nerozpadnú sa do konzistencie džemu – cca 20 min.

- Lieskovce opražíme nasucho na panvici. Po odstavení necháme trochu vychladnúť a trením medzi dlaňami z nich ošúchame šupky.

- Lieskovce rozmixujeme s cukrom na múčku, pridáme vajce, olej, lieskovoorieškový nápoj a vymiešame do hladkého dolkového cesta.

- Malou naberačkou umiestňujeme dolky na panvicu jemne potretú olejom tak, aby sa navzájom nedotýkali (ak máme na to špeciálnu panvicu, ešte lepšie). 

- Hotové dolky prelejeme marhuľovým džemom. 



Dobrú chuť!

4 komentáre:

  1. Ja vždy tak rada obdivujem tvoje nádherné fotografie a lákavé recepty :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Ywet :-) ja som podla teba piekla uz velmi velakrat, ani som sa nepochvalila :-) a este vela tvojich receptov mam odlozenych, ze musim urobit ;-) Som rada, ze inspirujem aj ja teba :-)

      Odstrániť
  2. Vyskúšané, určite odporúčam, sú skvelé! :)

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...