sobota 14. januára 2012

Orientálne rezance s krevetami, tofu, sezamom a inými dobrotami...

Dnes mala premiéru moja nová knižka, ktorou som bola potešená, oblažená na Vianoce - Moderní Asijská kuchařka. Okrem nej som dostala ešte inú z tej istej edície - Chuťovky (v bazári som zohnala aj "Vegetariánsku kuchyňu", ktorá je už na ceste). Inak ich už veľmi ani nedostať, človek musí pátrať. Ja som sa inšpirovala sestrou, ktorá má zasa ešte aj "Ryby", všetko v taliančine. Veľmi sa mi páčili a tak som skúsila, či nie sú aj u nás a čuduj sa svete! 


 Knižky sú také krásne, farebné a inšpirujúce, že, musím sa priznať, som nútená ich pred sebou schovávať, lebo inak, keď ich vidím, mám zakaždým chuť v nich listovať, snívať a plánovať. Už sa mi niekoľkokrát stalo, že som zabudla ísť kvôli tomu spať a keď už som sa podujala, tak nie a nie usnúť. Myšlienky mi vírili v hlave, rozmýšlala som čo kedy a ako uvarím, kde zoženiem to a ono, ako to nafotím atď. Môj chlap si zo mňa robí srandu, že si na noc čítam kuchárky a ja ho vždy doplním, že už nemôžem, lebo ma to veľmi rozrušuje...
...no aj tak málokedy odolám!

A tak sme dnes mali:


Rezance s tofu

Na 4 porcie potrebujeme:

sezam 40g
čínske rezance 300g
olej 2PL (ja som spotrebovala asi 3x toľko)
sezamový olej 2ČL
tofu biele 150g
jarná cibuľka 2 ks
cesnak 2 strúčiky
čili 2ČL
červená paprika 1ks
krevety 300g
šampiňóny 100g
sójová omáčka 4PL
trstinový cukor 2ČL

Sezam opražíme nasucho a odložíme.  
Cestoviny dáme variť do osolenej vody.
Na polovici oleja opražíme vo woku tofu nakrájané na kocky a odložíme bokom. 
Do toho istého woku pridáme zbytok oleja a nadrobno nakrájanú cibuľku, pretlačený cesnak, papriku na tenké rezance, to celé poprášené čili. 
Po opražení pridáme krevety a huby, oboje nám pustia šťavu (ak teda použijeme mrazené krevety), polejeme sójovou omáčkou, pridáme cukor. 
Cestoviny scedíme a zmiešame s oblohou. Posypeme opraženým sezamom a podávame.

Pozn. V pôvodnom recepte sa uvádzajú rezance Hokkien. Osobne nemám s nimi skúsenosti, malo by ísť asi o rezance, ktoré sú rýchlo hotové, aj keď sa smažia. Ak ich niekto poznáte a máte tip, kde sa k nim dostať, budem rada, ak dáte vedieť. 

V prípade použitia rezancov Hokkien, ich nedávame variť, ale na konci pridáme po krevetách a hubách, spolu s 2PL vody a necháme smažiť 3 min. (veľmi si to neviem predstaviť, toho oleja sa mi tam nezdalo až tak veľa...ale budiž!)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...