pondelok 22. februára 2016

Matcha panna cotta (vegan)


     Panna cottu som ešte nikdy nerobila, možno preto, že preferujem čokoládové dezerty. Takže, keď som sa na ňu včera podujala, muselo to byť hneď niečo netradičné ;-)

Som rada, že sa mi podarilo spojiť chutné so zdravým, tak snáď z tohto dezertu nebudeme mať až také výčitky.

Na chuť zeleného čaju v dezertoch si treba zvyknúť. Keď som robila tieto rawguľky, matcha mi na nich veľmi chutil. Panna cotta s matcha čajom mi však pripomínala večer, keď som si v japonskej reštaurácii objednala zmrzlinu zo zeleného čaju. Tú zvláštnu chuť som si nevedela obľúbiť.

Dnes je to už lepšie a pokiaľ máte radi chuť zeleného čaju, tak sa vám tento dezert určite bude páčiť.  



 
Ingrediencie na 4 formičky:
  • matcha čaj 2 PL - ja tento
  • biela čokoláda 150g
  • kokosový nápoj 300ml
  • agar 2 ČL
  • kokos sušený, strúhaný 3PL + na posypanie
  • kokosový olej na vymazanie formičiek
 


 

- Kokos si opražíme nasucho na panvici do zlatista. Pripravíme si formičky a vytrieme ich kokosovým olejom.
 

- Vo vodnom kúpeli roztopíme bielu čokoládu za postupného pridávania 250 ml kokosového mlieka.
 

- Vo zvyšných 50ml kokosového nápoja rozhabarkujeme matcha čaj.

 
- Hrnček s roztopenou čokoládou umiestnime na priamy oheň, vsypeme doň agar a dobre rozmiešame. Miešame, až kým nezačne mierne vrieť, vtedy odstavíme.

 
- Polovicu čokoládovej masy vmiešame k rozpustenému čaju. Vznikne tak zelená zmes. Rozdelíme ju všetku na dno 4 formičiek a tieto šupneme na 10 min do mrazáku, aby stuhla.

 
- Medzitým do bielej čokoládovej masy vsypeme opražený kokos, necháme ešte v horúcom hrnčeku a občas premiešame, aby nám naopak netuhla.

 
- Po 10 min. jemným ťuknutím vyskúšame, či zelená panna cotta stuhla. Ak áno, nalejeme na ňu zvyšnú bielu. Všetky formičky hodíme do chladničky dotuhnúť.

 
- Po cca 30 – 60 min. by sme mali mať panna cottu pripravenú na servírovanie. Ak sme použili silikónové formičky, vyklopíme ju jednoducho, ak kovové, treba ich umiestniť na plech s horúcou vodou, kokosový olej, ktorými sme ich vytreli, sa roztopí a taktiež pôjdu ľahko vybrať.

 
- Posypeme opraženým kokosom a matcha čajom, prípadne ešte prelejeme roztopenou bielou čokoládou (s kokos. mliekom alebo olejom).

 
  
 

Ak by sa vám nechcelo zvŕtať v kuchyni, www.matcha-tea.cz majú teraz v akcii dvojbalenie matcha čaju Harmony s bonusom – miničokoládkou z matcha čaju. Ale ak si počkáte, dočkáte sa receptu na čokoládu s matcha čajom aj na mojom blogu.

  


♡♡♡

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...