štvrtok 28. januára 2010

Rizoto so šampiňónmi


Heuréka! Podarilo sa mi uvariť ryžu! Konečne som na to prišla! Bola to šťastná náhoda, že sa práve počas môjho neviemkoľkého pokusu o nemožné nachádzala v kuchyni spolubývajúca Miška. Hoci je mladšia odo mňa, má omnoho viac kulinárskych skúseností, je totiž vydatá a býva s manželom u svokrovcov a svokra nevarí :-). Klasicky som hromžila nad tým, koľko som zasa dala do tej ryže vývaru a pritom mi prihorela! A ešte k tomu aj na teflónovej panvici! Skúsená gazdinka mi prezradila, že ryža by sa mala variť na elektrickej platni a nie na plynáku, lebo inak v strede hrnca prihorí a na okrajoch zostane nedovarená. Marilo sa mi, že som aj u nás videla pobehovať niečo ako liatinovú platňu, ktorá by celý problém vyriešila. Tak som prekutrala naše tajné sporákové zákutia a našla som!!! Ryžu som pekne dovarila na nej a...PODARILA SA! A Dana už bude vedieť uvariť aj rizoto bez toho, aby mu najprv vynadala (aj keď v tomto bolo trochu cítiť zhoreninu, ale nabudúce to už bude tip top!).




Pre 2 osoby
pol cibule
olivový olej
cca 250g šampiňónov
3/4 hrnčeka ryže
pol litra zeleninového vývaru

Na olivovom oleji upražíme do sklovita cibuľku nakrájanú na drobno. Pridáme nakrájané šampiňóny a necháme ich na miernom ohni zmäknúť. Prisypeme ryžu, ktorú miešame kým nie je sklovitá. Následne zalejeme teplým vývarom a necháme variť na miernom ohni do mäkka.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...