streda 16. decembra 2009

Medovníkové kocky s kandizovaným ovocím a orieškami

(na 1 veľký plech)

Tieto milé koláčiky sú veľmi chutné, voňavé... a ja som si ich zamilovala. Recept som našla v časopise Dobré jedlo, december 2009. Zákonite prvé, čo vám evokujú pri ochutnávke je: Vianoce!!!

600g hladkej múky
4 ČL prášku do perníka
2 ČL perníkového korenia
2 ČL postrúhanej citrónovej kôry
4 vajcia
300g práškového cukru
160g medu
100g rozpusteného masla
150g marhuľového džemu
100g hrozienok
4PL rumu
150g posekaných lieskových, vlašských orechov alebo mandlí, podľa chuti
50g kandizovanej citrónovej kôry
50g kandizovanej pomarančovej kôry
prípadne iné sušené ovocie podĽa chuti, nakrájané na kúsočky
200g čokolády na varenie
60g masla
Orechy, mandle alebo polevu na zdobenie


Preosiatu múku zmiešame s práškom do perníka, perníkovým korením a postrúhanou citrónovou kôrou. Vajcia vyšľaháme s cukrom a medom do peny. Pridáme pripravenú sypkú zmes, rozpustené maslo, kandizované ovocie a vypracujeme cesto. Necháme do druhého dňa odpočinúť v chlade. Hrozienka namočíme do rumu.
Na druhý deň cesto rozdelíme na dve časti. Jednu časť vyvaľkáme na veľkosť plechu a pomocou valčeka prenesieme na plech vystlaný papierom na pečenie. Natrieme džemom a posypeme odkvapkanými hrozienkami. Rovnomerne posypeme posekanými orieškami a prikryjeme druhým plátom cesta. Vrchný plát popicháme vidličkou a pečieme 20 min pri 180°c.
Po upečení medovník pokrájame na malé kocky, ktoré namáčame v čokoláde rozpustenej s maslom vo vodnom kúpeli. Zdobíme podľa ľubovôle a šikovnosti.


V časopise boli uvedené polovičné množstvá na základné ingrediencie, ale keďže sa mi zdalo, že celkovo cesta bude málo, zdvojnásobila som ich. Avšak to vôbec nebolo potrebné nakoľko mi cesto ešte krásne v rúre narástlo, možno aj preto, že som doň pridala mleté orechy, ktoré nabobtnávajú. Preto odporúčam urobiť i na veľký plech cesto z polovičnej dávky. Kocky potom budú určite pravidelnejšie a nie také vysoké.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...