nedeľa 18. októbra 2009

Víkend v Bratislave

Keďže som mala na pláne ísť v nedeľu večer do divadla a v sobotu som bola v Nitre u Veroniky, zostala som na víkend v Bratislave. Bude to asi tým, že som cítila trošku nostalgiu za maminým nedeľným obedom, keď som sa pustila do veľkého varenia a pečenia a chcela si tak priblížiť domov. A aj keď nebol doma u seba ani trulo, varila som dnes asi po prvýkrát takto veľa iba pre seba....

Cícerová krémová polievka
cícer
vegeta alebo bujón
cibuľa poprípade cesnak
trošku oleja
bobkový list

Cícer si dáme na niekoľko hodín zmäknúť do vody, inak ho budeme musieť dlhšie variť. Nadrobno nakrájanú cibuľku opražíme v hrnci do sklovita a následne pridáme cícer aj s vodou, v ktorej napučal a bobkový list. Zalejeme tak, aby bol cícer celý vo vode, ale aby zasa vody nebolo príliš veľa. Strukoviny nesolíme nikdy predtým ako sa neuvaria, inak by nám nezmäkli. Keď je cícer mäkký, dochutíme bujónom alebo vegetou. Necháme trochu vychladnúť a rozmixujeme na kašu.
Polievku môžeme podávať s krutónmi alebo navrchu posypanú nadrobno nastrúhaným tvrdým syrom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...