sobota 24. októbra 2009

Vianočné pečenie

Áno, je ešte október a nie, nešibe mi :-)
Aj keď je ešte pomerne skoro, tento príspevok naozaj bude o vianočnom pečení. Stalo sa mi, že v PNSku som neodolala a, hoci ich mám doma celé haldy, po vzhliadnutí jedného z prvých z časopisov o vianočnom pečení, som si ho kúpila a hneď dychtivo preštudovala...pooznačovala, čo by prichádzalo do úvahy z prakticko-realizačného hľadiska a konečne som sa rozhodla! Tieto Vianoce už pečiem len ja! Boli síce také doterajšie nábehy, ale nikdy som túto myšlienku nevedela akosi dotiahnuť dokonca. Takže jedine, že by mama pre vlastné abstinenčné príznaky chcela pripraviť niektorý z jej, u nás (dcér) nie veľmi obľúbených, tukovo plnkových rezov... No a keďže som sa už rozhodla a patrične túto novinu celej rodine oznámila (aby ma náhodou niekto nepredbehol do toho 24.12. :-), zhostila som sa tejto úlohy naozaj zodpovedne a začala študovať všetko možné súvisiace, so záväzkom, že do Vianoc si niečo poskúšam a potom sa rozhodnem pre to, čo obstojí v teste najlepšie...

 
A tu je môj prvý pokus:



 



































Šachovnicové koláčiky
cca 50 ks

300 g hladká múka
150 g práškový cukor
200 g maslo
1 vanilkový cukor
2 žĺtky
2 lyžice kakaa
rumová aróma podľa odhadu
2 lyžice smotany na šľahanie, môže byť aj mlieko alebo jogurt, kyslá smotana...

Múku, cukor, maslo, vanilku, rumovú arómu a žĺtky spracujeme na cesto, ktoré hneď potom rozpolíme. Kakao zmiešame so smotanou a pridáme do jednej polky cesta. Obe cestá zabalíme každé zvlášť do fólie a uložíme na 2 hodiny do chladničky.
Z každého cesta odoberieme jednu tretinu a vyvaľkáme na dva tenké pláty. Zo zvyšného cesta oboch farieb vyvaľkáme obdĺžnik hrubý 1 cm. Tento pravítkom rozrežeme na prúžky široké 1 cm a ukladáme na prvé, už rozvaľkané, pláty vedľa seba v striedavej farebnej kombinácii po 3 – 4 kusoch. Na ne umiestnime ďalšie poschodie tak, aby na bielom prúžku ležal hnedý a naopak – vytvárame teda šachovnicový vzor. Vrstvíme, kým nie sú dostatočne vysoké, najlepšie sú 3 – 4 vrstvy, tak podľa odhadu, aby to pekne ukázalo. Koláčiky nám ešte v rúre narastú, takže ich netreba robiť priveľmi vysoké. Takto navrstvené prúžky zabalíme po celom obvode dĺžky do plátov, na ktoré sme ich ukladali, vytvoríme tak rámik šachovnice. Znovu uložíme do chladničky na 1 hodinu.
Rúru predhrejeme na 190°C. Valčeky nakrájame na pláty hrubé pol cm a dáme na vymastený plech. Pečieme cca 15 min tak, aby cesto nezhnedlo.

Tento recept je zo spomínaného časopisu. Avšak na foto k receptu vyzerali šachovničky omnoho nadýchanejšie a mäkšie ako tie moje a preto sme s mamou usúdili, že tam bolo treba dať určite ešte prášok do pečiva, ktorý zrejme zabudli dopísať. Takže odhadujem, že asi takú 1 ČL...avšak, ak aj zabudnete, nič sa nestane, sušienky sú veľmi dobré i tak, najviac mi chutili namáčané do čaju, či kávy. Chystám sa tieto originálne výtvory napiecť aj na Vianoce, tak určite dopíšem moju novú skúsenosť. Alebo, ak by ste sa nechali inšpirovať vy, budem rada keď sa podelíte o vlastné dojmy ;-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...