streda 27. júla 2011

„Picky“

Keď som bola prednedávnom chorá, mala som čas na sledovanie rôznych relácií o varení. Priateľa zaujali „picky“ (rozumej malé pizze) Miňa Kereša a ja som mu sľúbila, že mu ich raz určite pripravím. Postup je veľmi jednoduchý. Napokon, neraz som sa už stretla s menej či viac podobnými verziami. Dopracovala som sa už aj ku kúpe surovín, ale akosi som cez víkend piecť nestihla. Až nakoniec, zatiaľčo som bola v práci, moje zlato mi opäť dokázal aký je šikovný aj v kuchyni a pripravil takmer všetko sám. Mne zostala už len úloha nakrájať a upiecť.
Odkedy sa poznáme, aj on akosi viac pričuchol k vareniu, aj keď už čo-to ovládal, a čo ma najviac teší, baví ho to. A tak sa takmer každý spoločne strávený víkend zvŕtame v kuchyni a začíname byť už aj celkom zohratí. Na záver všetko fotozdokumentujeme, spapáme a okomentujeme. 


My sme Miňovu verziu mierne obmenili a preto rozpisujem:

• lístkové cesto - 1 balenie
• syr črievko – 1 ks
• šunka plátky – 200 g
• eidam plátky – 200 g
• sušená bazalka, oregano, soľ
• sezamové a ľanové semienka na posypanie

Lístkové cesto rozvaľkáme, potrieme karičkou a na ňu uložíme plošne plátky šunky a eidamu. Stočíme do rolády, zabalíme do alobalu a uložíme do chladničky na 2 hod. Následne odstránime alobal a roládu pokrájame na kolieska. Ukladáme zásadne na teflónový alebo papierom vystlaný plech (syr sa pripeká), osolíme, posypeme bylinkami, ľanovými a sezamovými semiačkami a upečieme na 180°C cca 15 – 20 min.

Napriek jednoduchosti boli úžasnééé! A nečudujem sa Eve Černej, že jej tak brali. Či už ako party snack alebo len tak k telke, zaručujem vám, že nesklame. Navyše ich hravo zvládne aj vaša láska.

6 komentárov:

  1. Jeej, také sme už piekli aj my, ani neviem, odkiaľ som mala recept. Výborný snack pre návštevu. Aj u nás rýchlo zmizoli. A zasa výborné foto:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. áno Zuzi, recept je nejaká stará klasika, už som ho niekoľkokrát zahliadla. No pre mňa to bola novinka a veľmi to veľmi prínosná :-))) zasa sa mi potvrdilo, že v najviac je v jednoduchosti.
    ďakujem veľmi pekne za pochvalu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. všetko, čo je zmenšeninou "veľkých" vecí u nás doma letí :)) takéto sme ešte nemali, no vyzerajú veľmi chutne, tak sa to možno čoskoro zmení :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Andrejka, ďakujem za príspevok, keď ich budeš skúšať, dávaj pozor, sú návykové :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dorinka, děkuji moc za super receptík. Dnes jsem vyzkoušela a nestačila jsem se divit jak rychle zmizely :) Přítel se po nich mohl utlouct :) Příště to vidím rovnou na plechy dva, jeden byl opravdu málo :)) Blanka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Blanka, aj keď mám recept nie z vlastnej hlavy, ďakujem, že si mi napísala a podelila si sa. Teším sa, že som mohla sprostredkovať niečo, čo chutilo. U nás to bolo naopak, to ja som sa išla zadrhnúť :-)

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...