piatok 18. decembra 2015

Hubová polievka s batátmi, najlepšia, akú som kedy jedla


     No naozaj! Lepšiu hubovú, ako túto, som nejedla. Konečne som dosiahla môj bod dokonalosti. Nikdy som totiž nevedela ako docieliť, aby bola krémová a chutná, taká akurát na moje chuťové predstavy.

Tak sa nám pomaly zvianočnieva a ja dúfam, že aj k vám pomaly preniká pokoj a kľud, harmónia a radostná nedočkavosť štedrého dňa. Majte krásne predvianočné dni a nezbláznite, radšej si dajte teplú polievku!



 
Pre 4 osoby si pripravíme:
 
  • sladké zemianky - batáty cca 300g
  • sušené huby 2 hrste
  • olivový olej extra vergine
  • rastlinná alternatíva smotany 250 ml (ja Alpro sójová)
  • cibuľa ½
  • cesnak 3 strúčiky
  • rybacia omáčka 1PL
  • soľ
  • korenie
  • tabasco podľa chuti
 



- Sušené huby zalejeme vriacou vodou a necháme 10-15 min. zmäknúť.

- V hrnci na oleji pražíme nadrobno nakrájanú cibuľu, pridáme soľ, cesnak (ja som si 1 ks odložila na koniec) a ošúpané a na kocky nakrájané batáty.

- Zalejeme horúcou vodou alebo rastlinným vývarom. Pridáme huby, aj s vodou, pričom si asi tretinu odložíme bokom na dozdobenie porcií.

- Pridáme rybaciu omáčku a tabasco. Varíme do zmäknutia batátov.

- Medzitým si na v troche vody a soli udusíme odložené hríbiky.

- Do uvarenej polievky pridáme odložený surový cesnak, rozmixujeme ponorným mixérom, prilejeme alternatívu smotany, na plameni ešte premiešame a podávame s dusenými hríbikmi.
 
 
 
Aj toto je jeden z hríbikov, z ktorých som pripravovala tú našu polievočku.
 
♡♡♡

 

26 komentárov:

  1. Danka,ta vyzera naaadherne..musim urcite vyskusat :) ja mam tiez prave v zalohe jednu skvelu polievocku,snad stihnem coskoro pridat na blog:) a nadherne fotecky zas chvalim :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Martinka, ďakujem veľmi pekne :-) sledujem tvoje novinky, tak som zvedavá na polievočku. Aj som si vybrala niektoré z tvojich vianočných koláčikov na vyskúšanie. Dám vedieť, keď vyskúšam :-)

      Odstrániť
  2. evet önce Yemek Tarifleri tarifleri bulabilirsiniz
    daha sonra aradan güzel bir üçgen kek yapabilir sıcacık bir tatlı olarak ikram edebilirsiniz

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...