streda 12. januára 2011

Kelová polievka s hubami a klobásou

Táto polievka bola výzvou. Môj priateľ odmietal akúkoľvek tepelnú úpravu kelu. Ja však kel môžem. A tak raz...pri listovaní Dobrého jedla som dostala inšpiráciu a rozhodla sa s týmto problémom popasovať, overiť si reakciu a uvariť kelovicu! No a hádajte! Vraj takú ešte nejedol! Zjedol všetko, čo som mu naložila! :-)


Neuvádzam počet porcií, ani množstvo surovín, urobila som jej za menší hrniec a množstvá volila „od oka“, takže je to na vašej intuícii, ale v podstate si myslím, že nie je čo pokaziť:



  • čerstvý kel
  • klobása
  • zemiaky
  • sušené huby
  • mrkva
  • cibuľa, cesnak
  • soľ, majoránka, bobkový list, rasca
  • olej
Huby si namočíme do vlažnej vody a necháme 15 min. zmäknúť. Kelové listy (iba mäkkú časť) nakrájame na rezančeky. Cibuľu a cesnak pokrájame nadrobno a speníme na oleji, pridáme pokrájaný kel, huby a krátko opražíme. Potom zalejeme vriacou vodou, pridáme nakrájané (videla som aj postrúhané) zemiaky a mrkvu, dochutíme rascou, majoránkou, bobkovým listom, osolíme a uva­ríme do mäkka.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...