pondelok 30. augusta 2010

Reginette s pestom, tuniakom a paradajkami

V tomto období, aj keď nemám toľko času na realizovanie sa v kuchyni, ako predtým (ako som už v jednom z mojich minulých príspevkov spomínala) si napriek tomu nemôžem odpustiť zachovať tradíciu našich výmenných kulinárskych posedení na striedačku s kamarátom Ondrejom. Pri jednom takom mi do karát nahrala náhoda. Na facebooku v rámci mojich nespočetných kuchynských stránok, do ktorých som sa zapísala a v rámci ktorých mi občas na ploche vyskočí nejaký nový a inšpirujúci receptík, som v ten deň dostala doslova naservírovaný ten, o ktorý sa s vami čoskoro podelím. Milujem nakupovanie pre mňa nových a neznámych potravín, ten pocit, keď sa teším na to, čo z nich vyčarím a aký to bude zážitok dosiaľ nepoznaný, určite to poznáte. No a práve o toto mi v tento deň nešlo. Potrebovala som vykúzliť niečo rýchle a sýte, avšak zároveň chutné, rafinované a nové z toho, čo som mala doma v chladničke. Preto vravím, že mi tento recept padol rovno do lona. Narodili sa teda „Reginette s pestom, tuniakom a paradajkami“



Pre dve osoby

170 – 200 g cestovín reginette (dlhé ploché cestoviny s vlnkovým okrajom) alebo iných dlhých cestovín
4 – 6 lyžičiek pesta
1 konzervu tuniaka v oleji (môže byť aj vo vlastnej šťave, ale vtedy treba použiť viac olivového oleja do cestovín)
2 stredne veľké paradajky
bazalka na dozdobenie
oregano, majoránka, soľ...
Dáme variť cestovinu. Medzitým si nakrájame na kocky paradajky a mierne rozdrvíme tuniaka. Zmiešame, osolíme, dochutíme bylinkami, ak je zmes suchá, polejeme olivovým olejom. Uvarené cestoviny vymiešame s pestom a pridáme k nim pripravenú tuniakovo – paradajkovú zmes. Podávame.





Som zástancom jednoduchých vecí a to isté platí aj u mňa v kuchyni. Nemám rada prekombinované chute, kde nevynikne ani jedna z nich. Pre mňa platí pravidlo miešať výrazné chute, ktoré udávajú tón a ráz pokrmu s menej výraznými, ktoré ich len dopĺňajú a pomáhajú im vyniknúť. Nikdy som preto nejedla pesto v kombinácii s inými ingredienciami. Cestovina, pesto, posypať trochou parmezánu, hotovo! Avšak riskla som to a neľutujem! Tie chute sa úžasne zladili a ja som sa nevedela tejto pochúťky nabažiť! Takže v každom prípade odporúčam! Je to rýchle, lacné a veľmi chutné! Avšak neradím dodatočne zohrievať. Najlepšia je čerstvá. Tak, ako napokon každá cestovina. Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...