piatok 20. augusta 2010

Tiramisù


Tento typicky taliansky zákusok s obľubou pripravujem na špeciálne príležitosti. Aj napriek tomu, že je taký jednoduchý. A ani raz ma nesklamal!

 


(na 1 menší plech - polovica z bežnej veľkosti)
 
200 g mascarpone
2 vajcia
2 polievkové lyžice práškového cukru
pol šálky silnej kávy
pol šálky amaretta
1 balík dlhých piškót
horké kakao na posypanie
podľa chuti strúhanú horkú čokoládu

Vymiešame žĺtky s cukrom a pridáme mascarpone. Vyšľaháme bielky so štipkou soli na tuhý sneh. Obe zmesi opatrne zmiešame. V klasickom recepte sa to neuvádza, ale ja ešte zvyknem priliať trochu kávy s amarettom a postrúhať do tejto zmesi horkú čokoládu.
Začneme vrstviť a to tak, že na dno plechu naukladáme piškóty, ktoré pokvapkáme kávou zmiešanou s amarettom a potrieme krémom. Vrstvíme, striedajúc piškóty namáčané v káve a amarette s krémom, pričom ten tvorí aj poslednú vrstvu. Hotové posypeme horkým kakaom. Ja zvyknem kakaom posýpať až tesne pred servírovaním, lebo inak, kým krém stuhne, kakao navlhne. Niekto však nemá rád, keď je kakao sypké a tak posýpa hneď. Namiesto kakaa sa tiež sa používa strúhaná čokoláda.
Dáme cca na 4 hod stuhúť. Ja ho zvyknem pripravovať večer a do rána je hotový :-)

3 komentáre:

  1. Take prave Tiramisu som este nikdy nejedla...vselijake letne torty na jeho sposob ano a uz tie boli vyborne, tak toto musi byt ina dobrotka :P

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Moc ráda bych si dala tiramisu! Sice děláme takové "počeštěné" (hlavně kvůli příteli, který tam nesnáší oni chuť kávy), ale věřím, že i tohle bude skvělé! Mňam.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Áno, je veľmi dobré a odskúšané, odobrené. Ja som zasa ešte neskúšala iné tiramisú ako toto :-)

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...