piatok 11. októbra 2013

Tekvicová polievka s mrkvou, plesňovým syrom a rozmarínom


     Táto polievočka je luxus, je noblesa sama. Pri jej ochutnávaní nebudete vedieť prestať odjedať z hrnca. Jedna lahodná chuťovo vyvážená a ladiaca báseň! S čistým svedomím môžem prehlásiť, že je to kráľovná polievok!

Doma sme mali hokkaido už nejaký čas a nie a nie sa do nej pustiť. Asi čakala na túto príležitosť a myslím, že tekvička môže byť nadmieru spokojná, že poslúžila tak ušľachtilému účelu.




Pre 6 osôb budeme potrebovať:

  • hokkaido 700g
  • mrkva 2 veľké
  • zemiaky 2 veľké
  • cibuľa 1 ks
  • plesňový syr (napr. Niva) 150g
  • rozmarín 2 vetvičky
  • olivový olej 2 PL
  • morská soľ
  • tekvicové semiačka na dozdobenie

1. Cibuľu nakrájame nadrobno a vo veľkom hrnci opražíme na olivovom oleji. 

2. Pridáme mrkvu na kolieska a zemiaky na kocky a intenzívne asi 3 min. miešame. Podlejeme trochou horúcej vody a pridáme hokkaido nasekané na kocky. Voda by mala siahať asi do 3/4 úrovne zeleniny. Osolíme, prikryjeme a necháme podusiť a zmäknúť. 

3. Keď je zelenina uvarená, pridáme lístočky rozmarínu a asi 120g rozdrobeného plesňového syra a všetko rozmixujeme ponorným mixérom. Ochutnávame a prípadne ešte dochutíme soľou. Ak je polievka príliš hustá, doplníme prevarenou vodou, prípadne vývarom do požadovanej konzistencie.

4. Servírujeme dozdobené omrvinkami syra, ktorý sme si odložili, a tekvicovými semiačkami.

♡♡♡

8 komentárov:

  1. Polievočka vyzerá veeľmi chutne, len u nás by som ju jedla asi iba ja. Alebo? No ked nevyskúšam, nebudem vedieť. V dohľadnej dobe ju určite pripravím :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rikinka, to treba vyskúšať a dať ochutnať so zatvorenými očami :-D Inak ja som si z tekvice odložila na novinový papier pár semiačok na zasadenie a keď môj priateľ prišiel z práce a pýtam sa ho, či chce do polievky aj semienka, tak zaznelo radikálne "nie!" A keď som začala lamentovať, že ako má takto foodbloggerka existovať, že jej priateľ nechce jesť jej jedlá a nedôveruje jej, tak vysvitlo, že on myslel práve tie surové semiačka, čo videl na novinách :-)))
      Jo a inač ja som si takto navarila a aj zjedla francúzsku cibulačku :-) Tak si len navar, tvár sa ako veľmi ti chutí a pozoruj tie začudované pohľady a ten ich vnútorný boj, či si predsalen nemali dať aj oni ;-)

      Odstrániť
  2. Ani nevies, ako mi prave tento skvelý receptík prišiel vhod....:-) Hokaido mám doma už zopár dní a hľadala som práve luxus chutí.... Dakujem, v nedeľu idem na to.... ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Alicka, teším sa, že som ulahodila. Dúfam, že polievočka bude chutiť! :-)

      Odstrániť
  3. urcite skúsim, aj mne sa pár dni povaľuje jedno hokaido po kuchynskej linke a na tú chuť som naozaj zvedavá, nedávno som robila slaný koláč s dyňou a plesňovým syrom a bol skvelý. Ps. mám to podobne s polovičkou ako ty Dorka :) čo už, niekedy nevedia o čo prichádzajú ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som rada, že nie som sama, že sa borím s takýmto domácim odporom :-) a presne tak! Nevedia o čo prichádzajú. Ale oni sa postupne menia, ja to vidím, že isté veci ako napr. pesto sú už mňam, hoci na začiatku to bolo "to čo je??!!" (s výrazom že blééé) :-)

      Odstrániť
  4. Tak som ju uvarila a musim povedat ze inu z tekvice uz robit nebudem..vobec v nej nechybala smotana a ten syr sa tam perfektne hodi. Prosto uzasna, uz davno som tak vydarenu polievku nejedla. Vdaka za krasny recept Dorka!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jej, tak to sa veľmi veľmi veľmi teším za prvé, že si ju vyskúšala a za druhé, že si aj bola spokojná a za tretie, že si mi o tom napísala! Ďakujem ♥

      Odstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...