utorok 16. októbra 2012

Tekvicové „gnocchi alla trentina“


     Tieto gnocchi majú výraznú chuť práve vďaka zapracovanej slanine. Sú teda hodnotnou alternatívou klasických tekvicových gnocchi. Práve preto si vystačia so skromnejšou omáčkou.




Ingrediencie pre 6 osôb:

  • tekvica hokkaido 500g
  • múka hladká 250g
  • vajce 1ks
  • kôra z 1 citróna
  • slanina 100g
  • maslo 120g
  • čerstvé lístky šalvie
  • strúhaný parmezán
  • soľ
  • korenie



1. Tekvicu uvaríme v horúcej vode. Vodu zlejeme, tekvicu necháme vychladnúť a spolu so slaninou ju rozmixujeme.

2. Krém zmiešame s múkou, primiešame vajce, štipku soli, korenia a strúhanú citrónovú kôru.

3. Vypracujeme cesto, z ktorého pomocou vidličky formujeme gnocchi a tieto hádžeme do vriacej slanej vody. Po vyplávaní na povrch necháme gnocchi ešte variť na miernom ohni 2-3 minúty a vyberieme.

4. Hotové gnocchi polejeme maslom, v ktorom sme si dochrumkava usmažili šalviové listy, a posypeme strúhaným parmezánom.



♡♡♡

3 komentáre:

  1. Na dýňové gnocchi se chystám celý podzim a ne a ne se k nim dostat. Nádherná fotka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tekvicové gnocchi som robila pred niekoľkými týždňami a boli skvostné!, so šalviovým maslom :-) Danka, opäť paráda!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Luci, urcite sa premoz a skus, stoji to za to!!!

    Zuzi, dakujem, som rada, ze zdielas moje nadsenie, ja som si tiez velmi pochutila.

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...