nedeľa 27. novembra 2011

Mäso so zeleninou v tekvici


     Doteraz som o tekvici, jej úžasnej chuti a všestrannom použití iba čítala na vašich blogoch až pokým som  si jednu utešenú menšiu minule v obchode nekúpila. Doma som ju odložila, kochala sa pohľadom  a rozmýšľala nad jej transformáciou na niečo chutné.
Začala som zhromažďovať nápady, ktoré sa vykryštalizovali do nasledovného receptu.


Ešte predtým, než prejdem k samotnému postupu, musím popísať moju story s mäsom. Keďže ja ho veľmi nejedávam, nie som v jeho príprave veľmi zbehlá. Priateľ mi však pri reči o tekvici a o tom, ako mu niečo dobré z nej uvarím, pripomenul, že inak existuje aj mäso. A tak som kúpila hovädzie zadné. Čo som ale netušila bolo, že hovädzina sa varí 3 hodiny. A tak aj bolo! Preto odporúčam pre tento recept použiť akékoľvek iné, ako hovädzie. Aj keď recept nebol vôbec zlý :-)




Pre 4 osoby potrebujeme:

  •  tekvica 500g
  • mäso 600g (ja som použila hovädzie)
  • zemiaky 300g (asi jeden väčší)
  • stopkový zeler 2 stopky
  • mrkva 2 ks
  • cibuľa 1ks
  • biele víno
  • zeleninový vývar 1,5 l
  • olej
  • hladká múka
  • soľ, korenie

1. Mäso, zemiaky, tekvicu nakrájame na kocky, cibuľu nadrobno, mrkvu na kolieska, zeler na polmesiačiky.

2. Na oleji speníme cibuľu, pridáme mäso poprášené hladkou múkou. (Je dôležité, aby sme v hrnci mali veľa oleja, inak nám mäso bude prihárať). Prilejeme 1dcl vína a keď sa vyparí, zalejeme zmes vývarom, osolíme a okoreníme. Varíme takmer do zmäknutia mäsa. (Ja cca 2,5 hodiny.)

3. Následne pridáme mrkvu so zelerom, tekvicu a zemiaky a varíme do ich zmäknutia, zároveň sa tak dovarí aj mäso.

4. Zajedáme s chlebíkom alebo papáme len tak.

5. Recept môžeme vylepšiť tak, že budeme mäso podávať vo vydlabanej tekvici, ktorú sme  si predtým upiekli. (Na mojom obrázku je surová). Inak chutnali ste niekedy surovú tekvicu? Je dobrá, že?



Ďalšie tekvicové dielko zajtra. Prezradím len, že bude sladké a voňavé ;-)

♡♡♡

11 komentárov:

  1. Ja mam vzdy taku chut na nieco tekvicove ked vidim tie super tekvicove recepty! Aj tento tvoj Danka by som si hned dala:-) kraaasna fotka, skoda, ze iba jedna!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Luci, dakujem :-) si zlata. Fotiek mam viac, ale su viac-menej podobne. Neboj, coskoro bude este jedna tekvicova fotocka :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Naozaj nádherná fotka - krásne servírovanie :) a s tým mäsom..oplatí sa 3 hodiny čakať, ja hovädzie ľúbim ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Andrejka, dakujem velmi pekne za pochvalu, vazim si to. A aj ja som sa rozhodla, ze sa k hovadzinke vratim, zachutila mi tiez :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. nadherne dekorovana foto, vyborne papanie - hovadzie, mnam..Dorka, v tlakovom hrnci by si usetrila cas na jeho pripravu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Andrejka, dakujem! A ano, mas pravdu, ale nemam tlakovy... :-( este vela uzitocnych veci mi v kuchyni chyba...ale dufam, ze casom sa to zmeni :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. urcite ano :) stale sa chodim na tuto tvoju tekvicu pozerat, taka je krasna!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. ved mozno bude Jezisko stedry ku mne, ved som tento rok poctivo varila, piekla :-)))
    som rada, ze sa ti tekvicka paci Andrejka :-) priroda je vzdy najkrajsi a najvdacnejsi objekt.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Dakujem Martinka! (d alebo D, to je jedno, ide o kontext)

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...