pondelok 28. novembra 2011

Tekvicový koláč s pekanovými orechmi


     Keďže som sa v minulom príspevku vyjadrila, že som s tekvicou ešte neskončila, prinášam vám druhý a zároveň asi na nejaký čas aj posledný tekvicový príspevok!
Najprv som si myslela, že urobím presne toto, ale potom som našla ešte toto a tak nakoniec vznikla fúzia oboch receptov, od Michaely som si vzala viac z plnky, aj keď som ju trošku obohatila, cesto zasa od Immy.

     Ešte dodám, že som koláč robila dvakrát, keďže mi ostala plnka. Prvýkrát som použila niečo na spôsob lineckého cesta a druhýkrát hotové lístkové (na fotke je s lístkovým), ale odporúčam viac linecké. Mne osobne viac chutilo a je aj pevnejšie. V prípade, že uprednostníte lístkové alebo akékoľvek iné cesto, stačí ho len zameniť za to svoje, a prispôsobiť si tak recept podľa seba. 






Na 1 veľký plech potrebujeme:

Cesto:

  • hladká múka 400g + rezerva na vaľkanie a prípadné vylepšenie konzistencie
  • maslo 200g
  • cukor 250g
  • vajcia 2ks
  • štipka soli
  • studená voda 4PL
Náplň: 

  • tekvica nakrájaná na kocky cca 700g (ja som mala množstvo do 1 hlbokého taniera)
  • trstinový cukor 175g
  • mascarpone 250g
  • mletá škorica 1 ČL
  • mletý zázvor sušený 1 ČL
  • vajcia 3ks
  • javorový sirup 3PL
  • hrsť pekanových orechov
  • hrsť vlašských orechov
  • kôra z 1 pomaranča
  • kôra z ½ citróna



1. Hneď ako prvé si nakrájame na väčšie kusy tekvicu (netreba šúpať) a dáme do rúry na plechu vyloženom papierom piecť na 200 C cca 35 minút domäkka.

2. Medzitým si pripravíme cesto: Do väčšej nádoby preosejeme múku so soľou, pridáme cukor a maslo a rukou medzi prstami hnetieme, kým nezískame drobivú zmes podobnú mrveničke. Pridáme vajíčka a vodu a opäť premiešame (vareškou) až kým nemáme kompaktnú hmotu, ktorú opäť dotvarujeme rukami (nie však dlho, inak sa zahreje a bude čoraz lepkavejšie). Ak by bola hmota príliš lepivá, pridáme múku až pokým sa neprestane lepiť. Odložíme do chladničky na 1 hodinu. 

3. Prejdeme k príprave plnky: Upečenú tekvicu necháme vychladnúť, ošúpeme a zmiešame s cukrom, mascarpone, javorovým sirupom a koreniami a rozmixujeme na kašu (ja som použila ponorný mixér). Na záver primiešame po jednom vajcia.

4. Plech vyložíme papierom na pečenie a dáme do nej rozvaľkané cesto tak, aby boli pokryté aj steny plechu. Časť cesta si odložíme na vrchnú mriežku. Pretŕčajúce kúsky odrežeme (čo som ja neurobila dôkladne – viď spálený rožok na foto). Vylejeme do formy na cesto a dáme piecť do rúry na 20 minút.

5. Medzitým si zvyšné cesto nakrájame na pásiky a časť orechov nasekáme, pričom si odložíme krajšie  celé poloriešky. Po 20 minútach koláč vyberieme, poukladáme naň pripravené pásiky tak aby sme z nich vytvorili mriežku, do voľných kosoštvorčov vložíme pekanové orechy a zbytok posypeme nasekanými orechmi. Vrátime do rúry a pečieme ďaľších 15-20 minút. Po vytiahnutí necháme vychladnúť, posypeme cukrom a prelejeme javorových sirupom. 

Z tejto dávky mi vyšli dva menšie plechy (alebo jeden veľký, ako chcete). Michaela má náplň v koláči vyššiu pretože použila menšiu formu na to isté množstvo, ale mne to vyhovovalo viac takto. Ak by ste chceli vrstvu vyššiu, stačí použiť polovičné množstvo cesta a to isté pre náplň. Aj keď tu by som sa trochu obávala, či by sa mi dal krájať nakoľko mne sa zdala náplň trochu mäkká... 

Týmto sa chcem zároveň poďakovať Michaele za inšpiratívny recept a podeliť sa o zásluhy na tom, že ho aj moja mama pochválila!




♡♡♡

9 komentárov:

  1. Jééééžiško, ten vypadá prudko, prudko jedlo

    OdpovedaťOdstrániť
  2. wooooooooooooow to vyzera uuuuzasne, perfektny kolac, to sa musi uznat!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tvoj blog ma uplne vystizny nazov....tvoje fotky su "true art". Krasne a kolac musi chutit tiez super (nepochybujem o tom, lebo som uz jeden od teba ochutnala, mnam).

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mati, tie orechy boli super na tom, ale neviem, asi si musim na tekvicu nasladko este zvyknut :-)))

    Anet,dakujem, ale nechcem sa chvalit cudzim perim. Pochvala patri Michaele.

    Miska, dakujem, snazim sa. Tesim sa velmi, ze sa foto paci!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Krásne nafotené mnaaaaaaaaaaaaaam!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. mnam, a tie orechyyy...prosim radu, kde sa kupuju pekanove orechy :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Slávka, ďakujem :-)

    Andrejka, tieto som kupovala v Bille. Alebo aj v stánkoch so sušeným ovocím zvyknú mávať.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Hmmm, už se mi sbíhají sliny! Mascarpone s javoráčem, to je unikátní chuťová kombinace! A fotky přímo vybízejí k ochutnání :) Moc pěkné!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Catalina, dakujem, priznam sa, ze javorovy sirup v kolaci velmi nebol citit, ale u Michaely v recepte sa este pisalo, ze kolacik nim treba poliat pri servirovani. Jednak som na to zabudla a potom aj tak mi prisiel uz dostatocne sladky...

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...