nedeľa 5. júna 2011

Do poslednej omrvinky alebo likvidujeme zimné zásoby ovocia

Dostala som žltú ružu. Nie, nemyslím, že by v mojom prípade symbolizovala žiarlivosť, skôr lásku. Musím sa pochváliť, že môj priateľ ma kvetmi obdarúva dosť často. A ja sa mu za to oplácam varením, pečením,on ma pochváli, ja sa teším ako blcha, keď sa niečo podarí a chutí to dobre a to ma nakopne k ďalším výkonom :-) nie vždy má však môj výtvor očakávanú podobu, či chuť, ale on si z toho nič nerobí, keď to nechutí ako má, práve naopak, pochváli aj tak! Je to proste poklad! A ja som mu naposledy upiekla toto sladké dielko:



• múka hladká 240g
• kakao 10g
• práškový cukor 100gr
• prášok do pečiva 1 lyžička
• škorica, zázvor, klinček, muškátový orech, kardamón za 1 lyžičku
• maslo 100g
• vajce 1
• pohár zaváraných broskýň

Do misy preosejeme múku, kakao, prášok do pečiva, cukor a koreniny a premiešame. Pridáme nakrájané maslo a rukami zamiesime do sypkej zmesi, tak, aby sa nám vytvorili omrvinky. Pridáme vajce a znovu zamiešame a omrvinkujeme.
S cca polovicou tejto sypkej zmesi pokryjeme dno tortovej formy, ktorú sme si vymastili a vysypali múkou. Cesto utlapkáme a poukladáme naň broskyne nakrájané na plátky. Posypeme zbytkom mrveničky a dáme piecť na 180°C cca 30 min. Cesto sa trochu mrví, ale inak je to koláčik celkom chutný.

4 komentáre:

  1. A vyzera dobre. Krasna fotka aj ruzicka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Podla mna vyzera skvele! Nenechala by som sa dlho nukat ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. aj podla mna kolacik vyzera uzasne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dievčatá, ste veľmi milé, ďakujem :-)
    Podľa mňa vzhľad nie je až taký vábny, ale chuť bola veľmi fajn...

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...