pondelok 16. septembra 2013

Medový cheesecake pre milú návštevu



     Ešte minulý štvrtok som mala milú návštevu. Moja bývalá spolužiačka z VŠ Katka bola ochotná prísť až z Bratislavy iba kvôli mne! Ešte stále sa teším a čerpám pozitívnu energiu z tohto stretnutia.
Katka Ďakujem! 


Pri tejto príležitosti som sa rozhodla pripraviť medový cheesecake s ovocím "čo dala rodičovská záhrada". Inšpiráciou mi bol opäť časopis Apetit. Recept je pozmenený podľa mojich možností.



Na formu o priemere 35 cm si pripravíme:



Tuhý základ:

  • maslo 120g
  • maslové keksy 200g (použila som aj čisto vanilkové bebe, aj piškóty, aj venčeky, aj ich kombináciu a všetky boli dobré)



1. Rúru predhrejeme na 160°C. Ak naša forma nie je teflónová, vymastíme ju maslom a vysypeme polohrubou múkou. 

2. Keksy dáme do mixéra a rozdrvíme. Tí, čo nemáme mixér, si vystačíme i pevným igelitovým sáčikom, do ktorého keksíky vsypeme a tĺčikom na mäso ubijeme.

3. Na panvici rozpustíme maslo a vsypeme naň keksovú drť. Miešame, až kým sa suroviny neprepoja a nevznikne drobivé cesto.

4. Keksovú zmes vysypeme na dno tortovej formy a utlačíme hánkami alebo hladkým dnom pohára.

5. Dáme piecť na 10 min. 




Ingrediencie na plnku:

  • grécky jogurt 250g
  • mascarpone 500g
  • jemný tvaroh 250g (najlepšie taký smotanovej konzistencie - mne sa osvedčil z Lidla vo vedierku 0,5 kg balenie)
  • med 250ml
  • citrónová kôra z 1 citrónu
  • pomarančová kôra z 1 pomaranča
  • vajíčka 2 ks

1. Do homogénnej zmesi vymiešame jogurt, mascarpone, tvaroh, vajcia, citrusové kôry a med. Cesto musí byť hladké ako na palacinky, ale hustejšie. 

2. Zmes vylejeme na piškótový korpus, prikryjeme alobalom a dáme piecť na 1 hodinu.

3. Následne vypneme rúru a cheesecake necháme v nej až do vychladnutia cca 1 hod.


4. V tejto fáze cheesecake buď odložíme do chladničky alebo rovno dotvoríme do konečnej podoby (cheesecake si vraj vieme pripraviť už dva dni pred konzumáciou. Ovocie by som však dávala až cca 1 hod. pred konzumáciou).


Na finálne dotvorenie:

  • akékoľvek drobné ovocie podľa chuti, množstvo tiež podľa chuti, ale minimálne tak, aby pokrylo povrch torty - ja černice, maliny, ošúpané broskyne
  • želé 1 balíček

1. Želé pripravíme podľa návodu na obale.

2. Na vychladnutý cheesecake rovnomerne rozmiestnime ovocie a zalejeme želé.

3. Necháme zatuhnúť v chladničke aspoň pol hodiny alebo dokým vydržíte sa naň nevrhnúť.



Ďakujem ♥

7 komentárov:

  1. Dani, krásne fotky, a krásny koláčik, aj ja sa chystám na niečo podobné. Mám už dlhšie odložený z jedného časopisu, a narobila si mi také chute....

    OdpovedaťOdstrániť
  2. hmm hned by som si dala, vyzera skvele... kvetinky mi pripominaju moju svadobnu, ah jo :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. aaa, rozmýšľala som, kde ešte aj také pekné kvetiny doma nájdeš do vytvorenia zátišia a fotky.. :)tentoraz pripomohla návštevníčka.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Maťka ďakujem veľmi pekne. Tak šup do toho a zreferovať na blogu!

    Nazarboncuk, diky moc. Aj mne to napadlo, že vyzerá trochu ako svadobná. Je taká romantická :-)

    Juli, presne tak :-) krásne sú kvetinky, ja by som také nenaaranžovala.

    Kayaka, ďakujem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ahoj Dani! aka pocta, dakujem za taketo zvecnenie nasho okuzlujuceho stretnutia. bolo mi uzasne a uz teraz sa tesim na dalsie! a kolacik bol bozsky :o) odporucam! Katka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Katka, no to by bolo keby som si tú krásnu kytičku neodfotila! Pamiatka musí byť. Ďakujem za pochvalu a aj ja sa teším na budúce :-)

      Odstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...