nedeľa 22. septembra 2013

Intenzívny týždeň za seboou (Paulus vs Ihnačák, Kávové stretnutie Tchibo a Foodbloggerské stretko)


Ahojte, 
môj práve sa končiaci týždeň bol veľmi intenzívny a ja by som sa s vami rada podelila o svoje dojmy. Tento týždeň sa asi rozsypalo vrece s pozvánkami. Sama som zostala prekvapená čo nachádzam vo svojej mailovej schránke. Ale povedala som si, že to niekoľkoročné blogovanie prináša aspoň teraz nejaké plody a že si to užijem dokiaľ je foodbloggerstvo v móde :-)

Ako prvé v poradí sa v utorok 17.9. konalo niečo na spôsob tlačovky alebo predstavenia projektu Paulus versus Ihnačák. Najprv sme dostali takúto luxusnú pozvánku. Tu musím podotknúť, že mi darček padol akoby z neba ako odpoveď na moju túžbu vlastniť už konečne nejaký kvalitný a hlavne ostrý nôž. 


Po príchode nás pousádzali a pustili videjko. Najprv trochu štatistiky o tom ako to so slovenským a českým varením a nakupovaním papania vlastne vyzerá (ak bažíte po konkrétnyh a bližších informáciáach, kuk sem). Nasledoval príhovor zo strany zástupcov spoločnosti Lidl, ktorá akciu zastrešuje.

Nasledovalo spojenie sa s českou stranou, ktorú sme mohli sledovať na veľkom plátne. Tu už bol pripravený pán Paulus za svojim pultíkom. Odštartoval sa súboj vo varení. Ihnačák pripravoval bravčové karé plnené bryndzou, s restovanými zemiakmi, kyslou kapustou a chrumkavou sušenou šunkou. Na druhej strane sa zasa parilo z taštičiek plnených hovädzím mäsom podávaných na hráškovým pyré.

Medzitým na zdynamizovanie prípravy a skrátenie čakania boli prítomným hosťom z publika striedavo kladené otázky z oblasti gastronómie, na ktoré, ak správne odpovedali, boli obdarení fľašou vína. 

Aj keď sme všetci očakávali, že budeme už na tomto stretnutí hlasovať za jedného z kuchárov, keďže v pozvánke sa písalo o tom, že máme podporiť toho lepšieho kuchára svojim hlasom, nič podobné sa nekonalo a tak sme si poopravili dovtedy mylnú domnienku, že pôjde o novu tv show. 

V podstate sa jedná o projekt, ktorý bude prebiehať len v rovine internetovej na webstránke vytvorenej na tento účel a to www.kuchynalidla.sk. Každý týždeň bude Lidl ponúkať jednu surovinu v akciovej cene a práve táto surovina bude v daný týždeň tvoriť základ dvoch receptov, ktoré predstavia Paulus a Ihnačák v brožúrkach a na spomínanej stránke. Okrem toho je na spomínanej stránke dostupných už niekoľko zaujímavých receptov, rady a triky na spracovanie surovín, či prípravu jedál. Návštevou tohto portálu je takisto možné sa zapojiť do hlasovania a rozhodnúť, ktorý recept je podľa vás lepší, prípadne pridať svoj komentár.

Papaníčko dovarené, bolo treba ochutnať:

Z dielne Marcela Ihnačáka

Bravčové karé plnené bryndzou, so zemiakmi, kapustou a šunkou

a Romana Paulusa

Taštičky plnené hovädzím mäsom s hráškovým pyré

Naservírované nám boli obe jedlá, ale bez ohľadu na národnostné preferencie, Ihnačák to na štartovacej čiare u mňa vyhral. Jedlo bolo zaujímavejšie pestrosťou a kombináciami, Paulus možno za to nemôže, keďže šlo zrejme o iba jedlo podľa jeho receptu, nie varené priamo ním, ale taštičky boli na okrajoch suché a mäso vo vnútri mi chuťovo prišlo ako zo závodnej jedálne. Takže 1:0.
Čo som ocenila bolo, že po skončení zostali všetci hlavní protagonisti v sále a bolo možné s nimi urobiť rozhovor, prípadne sa ich na hocičo spýtať. My foodbloggeri, keďže sa ešte trochu ostýchame, sme skromne poprosili iba o fotočku do súkromného albumu (pre vnúčence) :-) 


 Zľava: Martinka z Dulce de Leche , Zuzka z Na tanieri, Andrejka z Hami mňami, Marcel Ihnačák, moja maličkosť, Michaela - finalistka Masterchef, Viktor z Delikatesy
Ak by niekoho z vás zaujímali bližšie informácie, pekne tému spracoval aj Viktor z delikates - tu.

Tchibo kávové stretnutie

      Druhou zaujímavou akcoškou bolo kávové stretnutie organizované spoločnosťou Tchibo. Konalo sa vo štvrtok 19.9. v J&T café River Park. Na podujatí nás uvítali predstavitelia Tchibo. Doteraz som Tchibo vnímala ako jednu nejakú priemernú značku kávy. Omyl, za týmto názvom je čosi viac. 


Od sympatických zástupkýn Tchibo sme sa dozvedeli, že:

- sa okrem výroby kávy angažujú v ochrane životného prostredia a zlepšovania životných podmienok pestovateľov kávy a ich rodín
- spolupracujú s certifikačnými organizáciami, zvyšuje povedomie pestovateľov kávy o udržateľnom pestovaní tejto plodiny a pomáhajú im získavať potrebné certifikáty
- podporujú pestovateľov kávy aj v prekonávaní výziev, ktoré nie sú v certifikačných štandardoch zohľadnené - opatrenie nutné na to, aby sa prispôsobili globálnej zmene klímy a znížili dopady našich vlastných aktivít na tieto zmeny
- podporujú projekty, ktoré dodržujú princíp "pomáhať ostatným, aby si dokázali pomôcť sami"


A vedeli ste že:

- v kávových baroch obchodov Tchibo dostanete už len certifikovanú kávu?
- v r. 2012 Tchibo nahradila kávy radu Privat Kaffee aj kávy do kapsúl za 100% certifikovanú kávu z udržateľných zdrojov?
- okrem kávy, aj iné výrobky, ktoré ponúkajú predajne Tchibo spĺňajú požiadavky rôznych potrebných certifikácií (napr. biobavlna, či drevo certifikované FSC - zo šetrne obhospodarovaných lesov)?
- Tchibo si vytvorilo svoj vlastný "kódex správania voči spoločnosti a životnému prostrediu", ktorý je základom všetkých ich obchodných vzťahov a neodddeliteľnou súčasťou všetkých nákupných zmlúv a obsahuje aj body týkajúce sa ochrany životného prostredia ako napr. efektívnosť pri spotrebe energií?
- Tchibo podporuje svojich dodávateľov pri dosiahnutí dlhodobého zlepšenia pracovných podmienok v ich výrobných zariadeniach, pričom sa zameriava na ázijských výrobcov?



 Ak mám byť úprimná, trochu som sa obávala, že sa bude stretnutie niesť v duchu "pomôžte a prispejte", ale bola som príjemne prekvapená tým ako sa Tchibo angažuje svojou trochou na tom, aby sa aj ľudia, ktorí nemajú možnosti ako my, mali lepšie a myslím, že to robia dobre. Za všetko hovoria ich pozitívne štatistiky vo všetkých oboroch, v ktorých sa angažujú.

Prednáška, ktorá vôbec nie nudná, ale zaujímavá, pútavá a milá, bola zavŕšená ochutnávkou troch druhov kávy Privat Kaffee: Brazil Mild, Guatemala Grande, African Blue.



Pod taktovkou profesionálneho barmana Maroša Petrikoviča sme boli oboznámení ako má tá-ktorá káva chutiť, či chutí skôr po oriešku alebo po černiciach, ktorá je kyslejšia a aký má podiel arabicy. 








Po teoretickej časti sme sa presunuli na malé občerstvenie inšpirované gastronómiou krajín, kde sa Tchibo káva pestuje - Afrika a Južná Amerika. Tu ma ako foodbloggerku najviac zaujala typická brazílska fazuľová  polievka s pikantným podtónom. Bohužiaľ fotka nie je prezentovateľná. 

Čerešničkou na celej vydarenej akcii bolo prostredie, v ktorom sa konala. V J&T café som bola po prvýkrát a páčilo sa mi :-)

 

Foodbloggerské stretko

     No a dulcis in fundo (alebo to najlepšie na koniec), v piatok sme sa všetci foodbloggeri, ktorí mohli a chceli stretli v Bratislave v podzemí obchodíka Moje, aby sme sa niektorí znovu uvideli, niektorí spoznali a podebatili o jedle a iných témach a tiež popapali, čo kto priniesol.

Tu sa musím priznať, že nakoľko som bola už druhý deň mimo domu a rozlietaná, nestihla som nič pripraviť. Prispela som aspoň bio ovocím a zeleninou z rodičovskej záhrady. Verím, že nabudúce si napravím reputáciu. Pretože by malo byť ešte veľa budúcich razov. Viktor nám predniesol svoj zámer stretávať sa každé 2 mesiace, takže budúce stretko sa predpokladá na november. A čo je najlepšie, bude vždy na nejakú tému. Či už ochutnávanie, porovnávanie a hádanie surovín a ich pôvodu alebo súťaže...Necháme sa prekvapiť. 

Po prvotnom nesmelom oťukávaní sa a pozoznamovaní s tými, ktorých sme ešte nepoznali, sme sa vrhli na papanie. A tu je dôkaz, že dobrôt bolo toľko, že sa až stôl pod nimi prehýbal. 


Sladké guličky z kuskusu od dievčat z Biteme
Krásny kváskový chlieb od Viktora z Delikatesy


Bagety od Ivanky z Food blogu
Zavárané ríbezle od Katky z Katka eats this a bazový sirup od Katky z Freckled potato
Nekvasený chlieb od Danka z Varíme s medveďom
Olivové tapenády zo zelených a čiernych olív od Mišky a Barborky z Bite me

Roláda s lososom a šunkou od Katky z Freckled potato
Pinapple tarts zo Singapuru od Katky z Katka eats this

Koláč s hruškami a jablkami od Zuzky z Foodependence
Úžasná Katkina paštéta a pšenová nátierka
Viktor a jeho chlieb :-)
Okrem toho, že je odborníkom na kvások, uvaril nám tiež vynikajúcu kávu a to dvoma metódami - vietnamskou a japonskou
A na rozlúčku milý darček pre všetkých od kočiek z bite me :-)

Okrem už účastníkov už spomínaných pod fotkami sa stretka zúčastnili aj Lucia - Bruchopasník alebo Luckina kuchyňa, Martin - Smoliak so svojím cheesecakeom a Martin z Tip na jedlo.

Teším sa nabudúce!

4 komentáre:

  1. Zaujímavý článok, len to, že je tá rada Privat nová sa mi akosi nezdá, keďže ju už kupujeme viac ako rok :) Najradšej máme tú so slonom.
    A celá tá vec Paulus vs. Ihnačák mi príde až fascinujúca, veď tá kampaň je tak masívna, že človek by čakal... ani neviem čo, proste niečo šokujúce a nie len recepty v letáku :D Lidl sa musel poriadne plesnúť po vrecku.
    Nikavero

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne za komentár! Hi, tak som sa asi sekla. Ja som to pochopila, že je nová, keďže nám ju tam prezentovali a dávali ochutnať :-)
      Čo sa Lidla týka, tak áno, zdielam tvoj názor. Tiež som od toho čakala viac ako len recepty na stránke. Sama som zvedava koľko ľudí sa do toho zapojí, lebo osobne by sa mi veľmi nechcelo ísť na stránku a každý týždeň sledovať čo a ako a dávať hlas...

      Odstrániť
  2. Hmm to byly naprosto zajímavé a skvělé akce, také bych zašla :)

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...