piatok 26. augusta 2016

Obrátené bábovčičky s černicami - vegan



     Tento rok sme si s drahým kúpili horské bicykle. A tak sa z nás stali cyklisti. Ani by som nepovedala, že nás to tak chytí, kúpili sme si aj dresy s plienočkou na zadočku, aj kvalitné prilby, aj okuliarky, no proste všetko ako má byť. Ja som síce chodila bicyklovať aj predtým, ale tak som to akosi prestriedavala aj s inými športami. Môjho to však tak chytilo, že minimálne každý druhý deň si vybehne dať 10-20 km po kopaniciach. A tak brázdime spolu kopčeky, zdravíme ovečky, kravičky a srnky, hrešíme do kopca a hore ďakujeme za krásne výhľady a čistý vzduch a vždy si povieme, že to stálo za to. Mne je veľkou motiváciou šlapať nejaká výslužka z lesa. Už som si na rajdy kúpila aj košík (uznajte, na horský bicykel :-)), pretože potrebujem niekam tie bylinky, hríbiky a černice predsa dať!
Momentálne máme obdobie černíc. Bohužiaľ rýchlo plesnivejú, takže okrem toho, že si ich sypeme do našich už tradične ovocných raňajok, vznikol aj tento  veľmi chutný vegán receptík. Prekvapil aj mňa, ale veď sú tam samé dobré veci! Ozaj mňam!




Na 6 kusov bábovčičiek ako na obrázku budeme potrebovať:

  • černice 6 hrstí alebo jednu strednú misku
  • špaldová múka 310g
  • mlieko z vlašských orechov 330ml domáce neprecedené*
  • cukor trstinový 120g
  • vínny kameň 3ČL zarovnané
  • kokosový olej 110g
  • kokosový cukor na posypanie (môžeme nahradiť trstinovým)



*Mlieko v vlašských orechov si pripravíme tak, že pár hodín pred jeho použitím zalejeme vlašské orechy vodou. Túto meníme podľ potreby akonáhle sa zafarbí do hneda. Keď je voda priehľadná, orechy sú pripravené na spracovanie. Zalejeme ich vodou v pomere 1 diel orechov a 1-2 diely vody – uvidíte podľa hustoty. Mixujeme až kým mlieko nie je husté, tekuté. Pre lahodnejšiu chuť ho môžeme precediť a zbytok použiť ráno do musli alebo si vyrobiť energetické tyčinky alebo raw koláčik. Ja som do cesta použila mlieko aj s kúskami orechov, teda neprecedené a veľmi dobre tam zapasovalo.


1. Formičky vytrieme kokosovým olejom.

2. Múku zmiešame s vínnym kameňom a cukrom, pridáme mlieko z orechov a tuk.

3. Na spodok každej formičky nasypeme kokosový cukor cca 1ČL, nasledujú černice, ktoré zalejeme cestom. Takto naplníme všetky formičky.


4. Pečieme pri 180°C cca 30 min. Po upečení necháme chvíľu vychladnúť, až potom vyklápame.


*Pri príprave mlieka z vlašských orechov som použila super mixér Nutribullet od Delimano.








Ďakujem Nikonu za  zapožičanie fotoaparátu Nikon D7200!

♡♡♡

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...