nedeľa 21. augusta 2016

Mandľovo-marhuľový koláč (škaredý, ale najlepší na svete!, neklamem)





Keď sa počasie zopsuje, ako dnes, moje telo okamžite preladí do módu kniha – koláčik – káva (horúca čokoláda, čajík), neviem sa tomu ubrániť. A asi ani nechcem. Často ma vôbec nemrzí, že nemôžem ísť von a byť aktívna. Zlé počasie mi tak poskytne zámienku na zaháľanie. Mám zníženú úroveň energie, som sa dozvedela od jednej múdrej tety, tak to asi preto. Ja sa z toho doslova teším, že prší, že fujačí...veď to je také romantické! A ležať v mäkkúčku a teplúčku s dobrým v brušku je predsalen príjemnejšie ako šlapať do pedálov v studenom lese, aj keď aj to má svoje čarokrásy, ale dnes má väčšie gauč a deka.
Tento koláčik pôsobí asi tak ponuro ako dnešný deň, ale neuveríte aký je l-a-h-o-d-n-ý, ale že fakt, že fakt!, pokiaľ si ho neupečiete. K tej káve a knihe...





Na 1 plech vnútorných rozmerov 21x25 cm (polovica klasického) si pripravíme:

  • mandle 200g (môžeme kúpiť už pomleté)
  • špaldová múka hladká 50g
  • vínny kameň ½ ČL
  • trstinový cukor 50g
  • maslo 120g
  • vajcia 2ks
  • marhule cca 10-15 ks podľa toho, koľko ich dokážete vmestiť na plech (ja som použila zavárané)
  • obľúbený džem, najlepšie marhuľový alebo iný pre kontrast chutí cca 5 PL
  • za hrsť sekaných mandlí na posypanie
  • štipku kokosového cukru na posypanie


1. Mandle rozmixujeme na múku (ja som použila mandle nelúpané), zmiešame so špaldovou a vínnym kameňom, pridáme cukor, zmäknuté maslo a vajíčka. Premiešame. Cesto má byť polotekuté.

2. Cesto vylejeme na plech vystlaný papierom na pečenie a ukladáme naň polovice marhúľ reznou stranou nahor. Do každej marhule ešte šupneme lyžičku lekváru. Koláč posypeme sekanými mandľami (ktoré môžeme predtým ešte nasucho opražiť) a kokosovým  

3. Pečieme pri 180°C cca 40 min., kým cukor navrchu nie je skaramelizovaný. Naozaj bol výborný!

Pri príprave tohto receptu som použila ručný mixérUtile od Delimano.






Ďakujem Nikonu za  zapožičanie fotoaparátu Nikon D5300!


♡♡♡

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...