streda 26. februára 2014

Tekvicová polievka s čili a kokosom





Tekvicové polievky mám veľmi rada. Sladkastá chuť varenej tekvice v slanom prevedení je pre mňa taká lahodná. Neváhala som preto vyskúšať aj verziu s kokosovým nádychom. Snáď bude inšpiráciou aj pre vás ;-)




Na cca 8 porcií budeme potrebovať:

  • maslová tekvica 1/2 ks
  • kokosový olej cca 1 PL
  • cibuľa 1ks
  • mrkva 4 ks
  • kokosové mlieko 5PL
  • kurkuma 1 ČL
  • mleté čili na špičku ČL
  • škorica 1/2 ČL
  • lúpané tekvicové semiačka na dozdobenie

1. Tekvicu ošúpeme a nakrájame na kocky, mrkvu na kolieska. Cibuľu nakrájame nadrobno a necháme spražiť na kokosovom oleji, osolíme, aby pustila šťavu a nepripálila sa nám. Keď je sklovitá, pridáme tekvicu a mrkvu a chvíľu miešame.

2. Podlejeme horúcou vodou len tesne nad úroveň zeleniny. Varíme do zmäknutia.

3. Keď je zelenina uvarená, prilejeme ešte vodu na zriedenie a všetko rozmixujeme ponorným mixérom. Pridáme kokosové mlieko, koreniny a dochutíme soľou, ak treba. Necháme zovrieť a odstavíme.

4. Tekvicové semiačka nasucho opražíme na panvici a posypeme nimi polievku pred podávaním.


♡♡♡

4 komentáre:

  1. Ja túto polievku zbožňujem, ale robievam ju bez mrkvy. Nabudúce ju skúsim pridať, možno bude polievočka ešte sladšia. S kokosovým mliekom je to nesmrteľná kombinácia :)
    A krásne foto, ako vždy!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem Jar (prepáč, neviem nikde vyčítať tvoje pravé meno). Ja som robila tekvicovú už tiež rôzne, ale práve nikdy nie s kokosom, takže pre mňa novinka, ale veľmi príjemná. A áno, s mrkvou je polievka ešte sladšia. Je to také atypické, keď už práve ten kokos dodá dojem sladkosti, ale čili ma vráti opäť k vedomiu, že je to polievka a nie dezert ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. chutne chutne, este keby som mala ten talent stat u sporaku :)))

    blog she.is.the.one

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...