streda 23. decembra 2009

Malé chuťovky

Keďže na narodeniny sa patrí gratulantov patrične pohostiť a myslím, že nie som jediná, keď poviem, že v práci máme nepísané pravidlo, že kto slávi, ten hostí, nachystala som okrem iného aj takéto rýchle chuťovečky. Recept som si niekde prečítala a nápad potom dlho nosila v hlave. Čakal len na svoju chvíľu zhmotnenia. A tu je výsledok!

2 balenia lístkového cesta
1 balenie párkov (6 ks)
100g eidamu
bylinky a semienka podľa chuti
vajíčko na potretie cesta

Párky uvaríme. Cesto rozvaľkáme, natrieme rozhabarkovaným vajíčkom, posypeme bylinkami a vykrajujeme štvorce. Do nich potom balíme podľa chuti párky alebo syr nakrájané na kúsky alebo oboje spolu – tie chutia najlepšie. Odporúčam párky v každom prípade rozkrojiť aj pozdĺžne a teda obaliť menšie množstvo ako celý krúžok, lebo sú dosť slané a cesta nie je dostatok na to, aby vyrovnal túto chuť. Pri syrových batôžkoch dbáme, aby syr netrčal z cesta, lebo sa rozteká. Štvorce preložíme, tak, aby tvorili batôžtek a uložíme na vymastený plech. Potrieme vajíčkom a posypeme sezamom alebo ľanovými semienkami. Pečieme pri 180° cca 15 min dozlata.
Inak na môj vkus boli tie párkové trošku mastné, ale sto ľudí sto chutí. Syrové mi veľmi chutili, len tie sa trošku roztekali, budem musieť na to vymyslieť nejakú fintu! Bude to chcieť iný tvar. A nabudúce asi vyskúšam s klobáskami, tie mám radšej ;-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...