sobota 5. marca 2016

Matcha kokosové dlabky s brusnicami (bezlepkové)


     Aj keď bol dnes u nás v Brezovej pod Bradlom relatívne slnečný deň a musím sa pochváliť, že sa nám opäť podarilo trochu počachrať v záhradke, zima ešte stále vystrkuje rožky. Teraz večer je vonku pekne studený vetrisko a preto dobre padne takáto sladká a myslím, že aj celkom zdraviu neškodná útecha.
 
 
 
Ingrediencie na 2 veľké plechy (cca 50ks):
 
  • strúhaný kokos 2 a 1/4 šálky
  • trstinový cukor 1/4 šálky
  • matcha čaj 2 PL ja tento
  • bielka 4 ks
  • mandľový extrakt 1 ČL
  • vopred namočené sušené brusnice ½ šálky
  • nasekané mandle ¼ šálky
  • silikónové formičky rôznych tvarov
 


- Všetky ingrediencie spolu zmiešame.
 
- Brusnice do cesta vylejeme aj so zvyšnou vodou, v ktorej boli namočené.
 
- Za pomoci dvoch malých lyžičiek tvarujeme dlabky alebo môžeme zmes natlačiť do silikónových formičiek, ako som urobila ja (ľahko sa vyklápajú).
 
- Pečieme cca 10 min pri 180°C alebo do mierneho zhnednutia povrchu.
 


Musím priznať, že som si matcha dezerty v poslednej dobe celkom obľúbila. Dávajú sladkosti taký iný rozmer, šmrnc, jemne ju potláčajú a dopĺňajú o pre mňa doteraz nepoznanú chuť.
 


♡♡♡
 

1 komentár:

  1. Právě zkouším, ale teda nikdy víc.. Vůbec mi to nedrží pohromadě, zkoušela jsem přidat vejce, i se sněhem jako klasické kokosky a bez úspěchu.. Nějaký tip co s tím? Do koše to házet opravdu nechci :-(

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...