štvrtok 28. novembra 2013

Paličky z polenty so salsou z gorgonzoly


     Milí moji, v prvom rade sa vám všetkým chcem poďakovať za vaše hlasy môjmu receptu v Electrolux Food Maratón. Vážim si to, bez vás by môj blog určite nebol tým, čím je :-)
A hneď nadviažem na túto súťaž, pretože dnes vám chcem predstaviť ďalší recept, s ktorým sa účastním na druhom kole tejto súťaže. Sú to tieto tehličky z polenty. Dajú sa použiť ako predjedlo alebo aj ako príloha k mäsu. Prípadne ich môžete servírovať len tak na zahryznutie pre návštevu :-)


Pripravíme si (na 1 veľký plech paličiek): 
  • predvarená polenta (ja som použila Tesco organic polenta) 1 šálka
  • horúci vývar alebo slaná voda 2,5 šálky
  • lístočky rozmarínu cca 15 ks
  • strúhaný parmezán 150g
  • olej na potretie formy
  •  gorgonzola dolce 100g
  •  smotana na varenie 50g
.
- Olejom si vytrieme akúkoľvek hranatú formu rozmerov cca 30x20cm.

- Horúci vývar dáme do hrnca a po častiach a za intenzívneho miešania doň vsypeme polentu. Miešame na miernom plameni do zhustnutia (konzistencia by mala byť ako hustá krupicová kaša). Pridáme nasekané rozmarínové lístky, prípadne, ak treba, dosolíme. 

- Keď je kaša hotová, vylejeme ju do pripravenej formy a stierkou vyhladíme povrch. Výška polentovej vrstvy by mala byť cca 1-1,5 cm. Necháme 2 hodiny v chlade stuhnúť.

- Po uplynutí potrebného času, polentu vyklopíme a krájame na paličky s rovnako veľkými stranami. Tieto obaľujeme v strúhanom parmezáne a ukladáme na papierom vystlaný plech. Pečieme pri 180°C do zozlatnutia povrchu.

- Medzitým si pripravíme gorgonzolovú omáčku a to tak, že v hrnci nad plameňom rozpustíme syr v smotane do krémovej konzistencie. 
.



Paličky podávame teplé s omáčkou, do ktorej ich namáčame alebo ich môžeme ešte pred podávaním jemne omáčkou poliať.

Tip: Paličky sa môžu pripraviť aj grilovaním, prípadne smažením v oleji.


Nakoniec sa s vami podelím o túto krásu, ktorá mi bola dopriata dnes ráno :-)


A ešte jedna pozitívna správa. Dnes mi konečne po dlhom čakaní dorazili knihy Českí a slovenskí foodblogeri! Už sa teším ako sa o jednu z nich s vami podelím!

Pekný deň všetkým :-)

10 komentárov:

  1. Tento komentár bol odstránený správcom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jaaaaj Ivanka, prepáč, ale omylom som odstránila tvoj komentár namiesto toho, aby som klikla na odpovedať :-) Ďakujem za komentárik. Dúfam, že paličky chutili ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som u nas polentu v obchode vobec nevidela :( Asi to ma nejaky miestny nazov, ktory nepoznam. Musim sa lepsie pozerat. Palicky vyzeraju dobre, taky party snack. A pohlad cez zamrznute okno je rozpravkovy! Toto mi naozaj chyba. Dakujem, ze si odfotila a podelila sa :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Miška, rada ťa u mňa opäť vidím. Možno sa ti podarí nájsť kukuričnú múku. Z tej sa polenta má origoš robiť, ale v tom prípade príprava trvá omnoho dlhšie. Vraj sa má kaša miešať 45 min. intenzívne, tak skús pod týmto názvom :-)
      Som rada, že sa ti okienko naše páči. Viem, že pre teba je to vzácne. Skúsim častejšie prispievať aj mimo recept, ak bude niečo zaujímavé ;-)

      Odstrániť
    2. No ak bude pekna zima, tak fot fot, budem cela stastna :) Skusim vyzistit ako sa u nas polenta vola. Aspon mala vyzva, nikdy som s nou nic nerobila, tak treba vyskusat :) Pozdravuj doma.

      Odstrániť
  4. Ja fotim, ale foto nezvyknem zverejnovat. Beriem to skor, ze tento blog je o jedle a nie kazdeho zaujima priroda, krajinka a ine nesuvisiace veci, tak je to skor ako obcasne ozivenie...Ale tak skusim a uvidim reakcie :-) Na jedlo uz ludia velmi nereaguju, snad takato zmena to ozivi :-)
    A som teda zvedava ci najdes tu polentu a ako sa ti bude pozdavat. Ona je inak sama o sebe taka bez chuti, treba sa s nou vyhrat trochu, aby chutila. Ale to hravo zvladnes, ved experimentov s indickym korenim mas urcite za sebou nespocetne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak ked som hladala, ze co je u nas bulgur nenasla som. Teraz som hladala, ze co je polenta a nasla som bulgur! :D Tak aspon nieco.

      Odstrániť
  5. No vidíš Miška, aspoň k niečomu si sa dopracovala. Na niečo to bolo dobré :-)

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...