nedeľa 21. júla 2013

Chrumkavý chlebík so sézamom


     Tento recept vznikol neplánovane. Chlieb zvykneme piecť v domácej pekárničke, ale niečo sa stalo a zlyhala... Čo ale so surovinami, nahádzanými vo vaničke? Kvasnice by mali bobtnať zvlášť a tu sa dáva všetko naraz dokopy...Za pokus to stojí. Prišli na rad moje ruky a šlo sa miesiť. Cesto na moje počudovanie pekne nakyslo, tak šup s ním na plech. Tam ešte dokysnúť....ale beda, začalo sa mi rozlievať a tak som ho radšej šupla na pekáč s vysokými stenami a tak vznikol veľký hríb :-)
(Tento postup asi nie je vhodný pre bežné pečenie, no minimálne budete vedieť, že keby niečo, dá sa to aj takto... :-))

Chrumkavý chlebík so sézamom

Na 1 kg bochník budeme potrebovať:
  • voda 400 ml
  • olivový olej 2PL + pár kvapiek na potretie
  • cukor trstinový 1 PL
  • sušené mlieko 2,5 PL 
  • čerstvé droždie 1/2 kocky
  • špaldová múka 640 g
  • soľ 2 ČL
  • sézam na posypanie

- Do misy, v ktorej budeme miesiť cesto umiestnime vodu, olej, cukor, mlieko a rozmrvené droždie. Trochu premiešame a prisypeme múku. Premiesime, aby sa nám suroviny zmiešali a pridáme soľ. 

- Miesime až kým sa nám cesto neoddeľuje od stien nádoby. 

- Dáme vykysnúť do zdvojnásobenia objemu. 

- Vyberieme z misy, opäť krátko premiesime a umiestnime na pekáč vystlaný papierom na pečenie. Opäť necháme trochu dokysnúť. 

- Potrieme olejom, narežeme do mriežky a posypeme sézamom. Pečieme hodinu pri 180°C.


Chrumkavý chlebík so sézamom

Keď som istý čas môjho života trávila v Catanii, pod bytom som mala pekáreň. Nevedela som sa vtedy dojesť ich chlebíka. Natierala som si ho maslom, obložila sicílskymi rajčinkami, posypala štipkou soli! Aké jednoduché vedia byť najlepšie chute! :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...