štvrtok 9. augusta 2012

Cuketová polievka s mätou a parmezánom

Nikdy by som neverila, že stačí tak málo, aby sa mdlá chuť zmenila na chuťovú rozprávku. Jedla som už cuketovú polievku, ale bola nevýrazná, nič čo by stálo za extra zmienku. Preto som s veľkou radosťou vyskúšala tento upgrade a vyplatilo sa! Polievočka osviežujúca, sýta a zdravá...kto neskúsi nepochopí!



Pripravte si (4 osoby):

•  cuketa 800g
•  zeleninový vývar 0,7 l
•  cibuľa 1ks
•  dve vetvičky čerstvej mäty
•  strúhaný parmezán 100g alebo skôr podľa chuti
•  maslo na smaženie
•  citrónová šťava z 1/2 - 1 ks plodu, podľa chuti (nemusí byť)

Cibuľu nakrájame nadrobno a cuketu na plátky. Cibuľu hodíme do hrnca na horúce maslo, keď začne sklovatieť pridáme cuketu a lístky mäty. Osolíme, okoreníme, chvíľu smažíme a hneď aj podlejeme trochou pripraveného vývaru. Dusíme do úplného zmäknutia cukety (asi 20-30 min.). Následne rozmixujeme ponorným mixérom, prilejeme zvyšný horúci vývar, vmiešame syr a môžeme servírovať. Ak máme radi mierne kyslastú chuť, určite vám v polievke bude chutiť pár kvapiek citrónovej šťavy.
Podávame s krutónkami alebo len tak... :-)

9 komentárov:

  1. Práve dnes som dostala dve väčšie cukety. Chcela som robiť klasický prívarok, ale určite vyskúšam túto polievočku, diki.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Emily, teším sa, že ti padla vhod. Aj mne ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dori, cuketu milujem v akejkoľvek podobe. Táto polievka vyzerá očarujúco, až sa mi slinky zbiehajú ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mám veľmi rada tento blog, chodím sa sem "najesť" (teda aspoň moje oči na krásnych fotkách). Si moja veľká inšpirácia, vždy mám chuť hneď sa postaviť a ísť skúsiť hociktorý z receptov.
    Ďakujem za to, že si :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Matu a nadurodu cukety doma mam,takze zitrejsi obed je jasny :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zuzi, ďakujem moc, bola naozaj dobrá, predčila moje očakávania, oplatí sa vyskúšať.

    Anika, tak to som veľmi poctená tvojimi krásnymi slovami! Aj ja ďakujem, že si ty a že si mi napísala ako to vnímaš. Práve vďaka takým ľuďom ako ty ešte stále blogujem (aj keď neraz boli dilemy).

    Ruměnka, budem veľmi rada, ak mi napíšeš, či aj tebe tak chutila. A nedá mi nepochváliť tvoju super profilovú fotku! :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj Dori, uplne verim tvojim slovam o vylepsenom upgrade .-) ja milujem matu aj limetku v jedlach, davam aj do hraskovej kremovej a naozaj je to skvely upgrade, plus parmezan, hmmm, veru , asi si jednu polievocku aj urobim, ako si ma navnadila...

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Táni, ja som ešte s hráškovou s limetkou nemala tú česť, čo je asi desné gastronomické faux paux, ale budem to musieť čoskoro napraviť!!!

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...